Cvičení SM-system. Cvičení pro regeneraci páteře

27.02.2012 10:58

Cvičení SM-system - funkční Stabilizace a Mobilizace páteře

     Jedná se o výběr cviků, jež aktivují svalové řetězce na povrchu těla, které jsou uspořádané do spirál. Jejich hlavní funkcí je stahovat obvod těla a vytvořit svalový korzet. Spirálně stabilizovaný pohyb protahuje páteř vzhůru, tím zvyšuje meziobratlové ploténky a podporuje tak jejich regeneraci. Cílem tohoto cvičení je tedy regenerovat páteř, zvláště meziobratlové ploténky.

   Cvičíme se speciálním elastickým lanem, které umožňuje rozsáhlý pohyb končetin proti malé, postupně rostoucí síle, jež aktivuje "stabilizační svalové spirály". Cvičení s elastickým lanem nám umožňuje posílit i protáhnout všechny důležité svaly těla. Můžeme tak vytvořit dobře prakticky zvládnutelný program pro všechny, kteří trpí bolestmi páteře nebo chtějí těmto poruchám předejít.

   Dobře provedený cvik zaměstná svaly od plosky nohy až po prsty rukou. Je to tedy celotělové cvičení. Jedná se o ucelený přístup, jak budovat zdravé, výkonné tělo, které nám bude dobře sloužit.

                  

 

Hlavní indikace a výhody metody sm-systém:

napravuje a zlepšuje držení těla, zeštíhluje a tvaruje postavu 

umožňuje léčbu chronických bolestí bederní a krční páteře

tuto metodu používá také řada vrcholových sportovců jako kondiční trénink s cílem zlepšit sportovní výkon a předejít přetížení a degeneraci páteře a velkých kloubů při sportu

cvičení má také velký význam u prevence a léčby poruch velkých kloubů  (kloub kyčelní, kolenní a ramenní, klouby nohy a klenba nožní).

 

Sestavy cviků pro domácí použití můžeme shrnout do cvičebních programů

2 minuty    postačí cvičit pro uvolnění a protažení v pauzách mezi sedavou prací.

10 minut     trvá procvičení celého těla a je vhodné cvičit denně po ukončení práce

20 minut    stačí nejen k procvičení kvalitní celotělové sestavy, ale i ke spálení přebytečných tuků a zlepšení fyzické kondice.  2x týdně je vhodné se takto věnovat svému tělu.

45 minut    je sestava pro běžná fitnessová cvičení, která budují svalově vyrovnanou štíhlou postavu, připravenou pro řadu rekreačních i výkonnostních sportů. 1x až 2x týdně je takto možné cvičit v případě, že to se svým tělem myslíme vážně.

 

  

Cvičení tedy použijeme:

jako kompenzaci sedavého zaměstnání

pro budování štíhlé postavy

jako součást tréninkového plánu u výkonnostního a profesionálního sportu

(dříve než začnete sportovat, vybudujte si tělo, které sport vydrží!) 

jako rozcvičku před rekreačním sportem 

jako součást rehabilitačního plánu, léčby poruch páteře 

pro regeneraci páteře a dalších kloubů 

jako kompenzaci jednostranných sportů

proto, abychom byli fit, až nám bude 100 let !

 

Cvičení sm-s na našich kurzech kombinujeme s "nordic-walkingem" (chůze s holemi do mírného kopce, ale i po rovině), strečinkem, dechovými cvičeními,  autogenním tréninkem a řízenou relaxací.

Kontakt

Mgr. Dagmar Horáčková

horackova.fitdaz@seznam.cz

Vyhledávání

Fotografie použita dle Creative Commons John-Morgan 

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode