Cvičení samo o sobě dokáže změnit téměř všechny ukazatele stárnutí !

29.09.2008 20:49

 Jeden z nejdůležitějších kroků vedoucích ke změně vašeho biologického věku se jmenuje pravidelné cvičení. Pohyb je jednou z nejdůležitějších potřeb těla. Jsme v západní společnosti svědky rostoucí „epidemie“ obezity. Děje se tak zejména proto, že člověk zcela běžně tráví pohybem méně času, než tomu bylo kdykoliv v dějinách lidstva. Výsledkem toho, že pravidelně necvičíme, jsou zvýšená rizika srdečního onemocnění, vysoký krevní tlak, cukrovka, artritida, osteoporóza a rakovina.

    Několik vědeckých výzkumů již prokázalo, jak může být pro zdraví riskantní nedostatek pohybu.

    Cvičení samo o sobě dokáže změnit téměř všechny důležité životní ukazatele stárnutí !  Má značné účinky na svalovou hmotu, kapacitu plic, hustotu kostí. Je jednou z nejúčinnějších metod, jak zvýšit hladinu HDL cholesterolu („dobrého“ cholesterolu). Tím, jak tělo sílí, stává se i štíhlejší. Výsledkem je zlepšující se schopnost zpracovávat cukry, čímž se snižují rizika vzniku cukrovky. Pravidelné cvičení se zátěží či proti odporu posiluje kosti a zmenšuje možnost vzniku osteoporózy. Je to zvláště důležité pro ženy, které, poté, co překročí reprodukční věk, postihuje riziko slábnutí kostí.

    Ze všech způsobů, jak dosáhnout ozdravění a omlazení organismu, přináší cvičení nejrychlejší výsledky. Už po týdnu programu cvičení zaznamenáte jasné zlepšení pocitu z vlastního těla. Po několika týdnech se již bez cvičení nebudete moci obejít. Pravidelné cvičení je základním kamenem celého programu přivádějícího změnu v procesu fyzického stárnutí organismu.

    Přináší však i emocionální a  psychický prospěch. Stovky výzkumů potvrdily cenu pravidelného cvičení působícího na naši náladu a duševní pohodu. Pravidelné cvičení vede k mnoha psychickým zlepšením (snižuje depresi, zmenšuje pocit napětí, oslabuje rozčilení, zlepšuje odolnost vůči stresu, zlepšuje spánek, zvyšuje sebevědomí, dodává větší míru důvěry a sebejistoty,..). Je prospěšné pro tělesnou i pro psychickou kondici.

     Na našich kurzech se učíme přirozenou cestou  (nasloucháním vlastnímu tělu) určit správnou intenzitu pohybu, vhodnou právě pro nás v daném okamžiku, abychom docílili maximálního účinku a zlepšení kardiovaskulárních funkcí (nordic-walking), jak přirozeně protahovat zkrácené a ztuhlé svaly (strečink), a jak posilovat svaly oslabené (cvičení SM-systém a posilování v přírodě s hůlkami a elastickým lanem).

    Nebude trvat dlouho a zaznamenáte zlepšení tělesné síly i kardiovaskulárního systému. Vedle zlepšení kondice v běžném slova smyslu uvidíte rovněž, že jste ztratili přebytečně nahromaděnou hmotnost, že se vám spí lépe a máte lepší trávení i vylučování. Nejdůležitější však je, že budete vypadat mladší a budete se cítit zdravěji. Skutečně i vy můžete nastoupit cestu ke zlepšení své tělesné kapacity. Začněte s námi a brzy sami poznáte, jak mládnete. Tělo i psychika na to odpoví zvýšenou energií a vitalitou. Pohyb vám napomůže k ozdravění a omlazení organismu a k tomu, abyste žili déle a kvalitněji.

Kontakt

Mgr. Dagmar Horáčková

horackova.fitdaz@seznam.cz

Vyhledávání

Fotografie použita dle Creative Commons John-Morgan 

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode